La locul de plangere al romanilor “URBAN si Asociatii”, vine asta:

Ma numesc *******  si vreau sa va semnalez un caz  poate banal,fara  repercursiuni majore,poate doar morale.Am comandat pentru baiatul meu un joc PC de pe siteul buygames.ro,ratiunea fiind pretul mult mai mic decat am gasit in magazin.Asta a fost joi.Azi (luni),in sfarsit, primesc un telefon  de la firma ca pretul cu care am comandat a fost o promotie,si ca nu mai pot sa mi-l trimita  cu pretul acela,pentru ca acum e 220 de lei,si daca vreau pot sa mi-l trimita la pretul de 200 de lei.Am refuzat,deoarece gaseam la acest pret oricum si am cancelat comanda.Maine o sa merg sa-i iau copilului de la un alt magazin produsul,ca deja si-a pierdut si el rabdarea, si nu-l mai pot amana pana la o eventuala rezolvare amiabila.Intrebarea mea ,este,nu ar fi trebuit sa-mi fie livrat produsul la pretul pe care-l aveau pe site la momentul comenzii,adica 122,81 lei+taxele de transport.

Observ ca dati cu reclamatii la intamplare. Deh, e cool, exista OPC-ul. Doar ca, nu cred ca trebuie sa chemam opc-ul pentru orice disconfort.

Administrez buygames.ro, si se face ca stiu exact situatia cu jocul respectiv (fiind destul de rara). A existat un import facut printr-un furnizor mai mic, care, ocolind desisul de importatori si interese obscure, a reusit sa importe acest joc la un pret foarte bun. Se pare ca respectivul stoc s-a termiat rapid, existand mai multe comenzi decat jocuri pe stoc. Restul comenzilor au fost onorate pe canalele standard, incercand sa oferim un pret minim posibil, adica sa renuntam la adaosul nostru pentru a indulci situatia.

Desi probabil considerati “ilegal” sa prezinti alte peturi decat cele cu care vinzi, sustin ca este imposibil ca, in mediul de afaceri actual, in care toata lumea se raporteaza la tot felul de cursuri iar preturile furnizorilor variaza aproape aleator, sa ai o acuratete de 100%.

Sunt curios, pornind de la ipoteza ca nu suntem niste tigani la coltul strazii si ca stocul ala chiar se epuizase, ce solutie legala vedeti dumneavoastra in calitate de consumator ? Va reamintesc ca este ilegal sa vinzi un produl sub pretul de achizitie.

Sint foarte multe firmulite care nu au nimic.Nu au stoc, nu au resurse sa asigure un serviciu decent.Acestea in cele din urma se vor autoelimina…Ca sa nu mai pomenesc serviciile de curierat care pe linga preturile umflate nu fac nimic din ce promit.

Aproape nici un magazin online “serios” din Romania nu are stocuri. De ce ? Simplu: Cine face soft bine nu face importuri, cine face importuri nu fac softuri bune.

Au existat tentatve de stocuri ale magazinelor online, insa s-au cam soldat cu esecuri. Unii stiu despre ce magazine mari si cunoscute vorbesc….

Exista magazine “bune” care au stocuri proprii, insa ai fi surprins sa afli ca acolo se afla adevarata “teapa”: au produse ieftine pe care le vand scump. Spre exemplu, daca cumpar chinezarii ieftine si apoi fac un site de cadouri, pot sa-mi pun adaos de 1000%. Cumpar produse de 1000 eur, imi fac un stoc de 10000 de produse pentru care o sa iau intr-un final 10000 eur, plus ca o sa fiu marcat ca “serios”. Cred ca e evident ca reteta asta nu merge la hardware, electronice sau jocuri de calculator, unde adaosurile sunt intre 3 si 25%.

In consecinta, daca ai filtra “firmulitele care n-au nimic”, comertul online din romania ar fi compus din 4-5 magazine bune, 100 importatori cu site-uri proaste, si 10000 de tepari cu chinezarii.

Va recomand inainte sa cumparati online din romania sa verificati mai bine situl si detaliile.O firma serioasa are si un telefon unde cineva chiar raspunde.Confirmati stocul si pretul+ seriozitatea clientului.A cumpara ceva online trebuie sa fie un avantaj si o convenienta , nu o durere de cap. Sint firme care cu cit te vad mai interesat in serviciile lor ridica pretul la maxim.

Pretul e stabilit de raportul cerere-oferte, adica, in caz de oferta limitata, cu cat e mai mare cererea cu atat mai mare va fi pretul. Man…